Børnegården - om os

Børnegården Toftlund har til huse i en gammel bygning, som førhen var børnehjem.

Vi har et dejligt stort hus med mange rum og muligheder, vi har etableret nogle gode legerum.

Legepladsen er stor og rummelig, der er rig mulighed for at finde ro og fordybelse her. Bålhytte og opholdsrum er skabt og bruges flittig.

Vi er en blandet flok af medhjælper, pædagogisk assistenter og pædagoger, som hver dag med glæde modtager jer og jeres børn. Vi er positive og nærværende voksne, som ønsker at gøre en forskel for alle børn.

Børnegården ligger midt i Toftlund, med gåafstand til nærmiljøet. Vi ligger med bagdøren op til skoven.

Vi opholder os ude i alt slags vejr, påklædning efter årstiden er en nødvendighed.

Vi har Christiania-cykler som vi bruger og turen kan derfor gå lidt uden for byen.

I området har vi to minibusser og med disser tager vi på turer ud i det blå.

På Børnegården har vi børn fra 0-skolealderen. Vi er normeret til 28 småbørn, 3 gæstebørn, 49 børnehavebørn, samt 13 børn med særlig behov.

Småbørnsgrupper består af 3 grupper. Vi har 2 børnehavegrupper, 1 førskolegruppe og 1 stue med børn med særlig behov.

Vi har i Børnegården forældrebetalt madordning, i køkkenet er ansat en køkkenassistent.

Vi samarbejder tæt med dagplejen og Toftlundskole, samt Høllevang Børnecenter, hvor vi har fællespasning i nogle perioder i løbet af året.

I hverdagen har vi stor fokus på det enkelte barns trivsel og udvikling. Vi har en struktureret hverdag, med fokus på legen, hvor vi arbejder med børnene, i forhold til deres nærmeste udviklingszone. Vi tilrettelægger vores lege og læringsmiljøer ud fra børnenes behov, bl.a. ved hjælp af de kompetencehjul, vi udarbejder 1 gang årligt på alle børn.

Vi prioriterer et godt samarbejde med forældre, vi opfordrer til den gode dialog.

Åbningstider er pt.

Mandag til fredag 6.00-17.00